1924.gads
Magnat Debon
Francija
Francijas pievārtē-Grenoblē 1893. gadā Joseph Magnats un Louis Debons dibināja firmu, kura uzsāka ražot velosipēdus. Firma pirmā pasaules kara gados gūst uzplaukumu: motocikliem bija daudz jaunu funkciju, piemēram, teleskopiskā priekšējā piekare un gaisa vārsti. 1922. gadā firmu pārņem Terot uzņēmums.
Magnet Debon, Francija, 1924.izl.g.
1931.gads
AJS 500cm3
Lielbritānija
Viena no prestižākajām britu motociklu markām. AJS darbība aizsākās 1897. gadā, kad Džo (Joe) Stīvens ar saviem dēliem sāka būvēt motociklus. 1909. gadā brāļi Stīvensi uzbūvēja pirmo motociklu ar 289cc sānu vārstu darbināmo dzinēju. Pirmos panākumus guvuši 1914. gadā, uzvarot Menas salas sacensībās. AJS nosaukumu ieguvis no brāļu Stivensu iniciāļiem ( Alberts John Stivens).




AJS 500cm, Lielbritānija, 1931.izl.g
1936.gads
BSA "Blue Star" 500cm3
Lielbritānija
Lielbritānijas lielākais un veiksmīgākais motociklu ražotājs bija BSA (Birmingham Small Arms Company). 1930. gadā BSA uzsāka slaveno Star sērijas ražošanu ar Blue Star - singles 250cc, 350cc un 500cc versijām. Šis modelis ir risinājums starp sporta un ikdienas modeli. Ieguva popularitāti, jo bija ērtāk vadāms kā citi angļu motocikli, kā arī atzīts savas klusās gaitas, lietošanas drošības un darbības ekonomijā.

1936.gads
F/N 500cm3
Beļģija
F/N fabrika (Fabrique National) ir pirmā blokmotora izveidotāja. F/N pazīstams visā pasaulē kā „Sacharas uzvarētājs”. Kā raksta žurnālā „Motors” 1931. gada aprīļa numurā „Jaunajos modeļos radikālu pārmaiņu nav, kas norāda, ka fabrikas piedzīvojumi Sacharā ir pārliecinājuši to pieturēties pie slēgta motora un ātrummaiņas iekārtojuma vienā blokā ar zobratu spēka pārnesumu no motora uz ātruma iekārtu.”
F/N 500cm3, Beļģija, 1936.izl.g., F/N– beļģu motociklu pasaules rekordu marka.
1938.gads
Zundapp-200
Vācija
Vācu vieglās klases motocikls. Pateicoties mazajam svaram viegli vadāms un ekonomisks.
Zundapp -200, Vācija, 1938.izl.g.
1938.gads
Norton WD16H
Lielbritānija
Norton ir Lielbritānijas motociklu marka, kas dibināta 1898. gadā. 1902. gadā Norton sāka būvēt motociklus ar Francijas un Šveices dzinējiem. Pirmie Norton dzinēji tika radīti 1908. gadā, sākumā kā viena cilindra sānu vārstu dzinējs. Laikā no 1937.-1945. gadam gandrīz ceturtdaļa no visiem Lielbritānijas militārajiem motocikliem bija Nortons, galvenokārt, WD16H (solo).
Norton WD 16H, Lielbritānija, 1938.izl.g.
1939.gads
Rudge
Anglija
Angļu augstākās klases sporta motocikls.
Rudge, Anglija,1939.izl.g. ( Motormuzejā)
1941.gads
Velocette MAF 350
Lielbritānija
Šis motocikls komplektēts Latvijā, Paula Romana darbnīcā „pilsētas vajadzībām”, salīdzinot ar militārās versijas modeļiem ir paaugstināta kompresijas pakāpe motoram, „vieglākas konstrukcijas” rāmis, šaurāki dubļusargi, hromēta benzīnbāka. Pirkts P. Romana veikalā, Rīgā, Elizabetes ielā 14. Šī darbnīca iepirka no Anglijas daļas un komplektēja motociklus uz pasūtījuma.
Velocette MAF 350, Lielbritānija,1941.izl.g.
1949.gads
BSA 350 cm3
Lielbritānija
Kara laikā BSA motocikli tika piegādāti vairāk nekā 120,000 eksemplāri sabiedroto spēkiem, jo tiem bija vienkārši un viegli salabojami mehānismi. Tādēl šo modeli pēc kara pārsvarā izmantoja militārajām vajadzībām. Šis konkrētais motocikls tika iegādāts no Francijas prefektūras 1961. gadā.
BSA 350cm3, Lielbritānija,1949.izl.g.
1951.gads
BMW R35
Vācija
BMW R35 bija visveiksmīgākais no BMW modeļiem. No 1940. gada to izmantoja policijas un militārās iestādes. Šim modelim kardāna pārvads pilnīgi iekapselēts, tāpēc drēbes netiek aptašķītas ar eļļu un spēka pārvada mehānisms aizsargāts no netīrumiem. Tādēļ motociklus bija iecienījuši provinces iedzīvotāji, braukšanai pa lauku ceļiem.
BMW R35 (civil),Vācija,1951.izl.g.
1957.gads
IŽ-49
PSRS
1928. gadā aizsākās „IŽ” motociklu vēsture. Kā IŽ-49 prototips ir izmantots vācu DKW-NZ350, un uzlabojot iepriekšējo IŽ-350. Jaunajā modelī veikti dažādi konstruktīvi jauninājumi, uzlabojot detaļu izgatavošanas tehnoloģiju uzstādīta jaunā tipa teleskopiska dakša, pakaļējā riteņa atsperojums, inerces gaisa filtrs. Populārākais padomju motocikls 50. gados, vienkāršs konstrukcijā un izturīgs ekspluatācijā.
IŽ-49, PSRS, 1957.izl.g.
1958.gads
Moskva M-1A
PSRS
Kara rezultātā vācu rupnīca DKW tika pārvesta uz PSRS - uz Maskavu, Iževsku un Serpuhovu. 1946. gadā inženiera N. Lopuhova vadībā uz vācu DKW RT 125 rasējumu bāzes un atvestajām rūpnīcu tehnoloģijām tika uzsākta motociklu M1A ražošana V. Degtjareva vārdā nosauktajā ražotnē (ZID) un Maskavas motociklu rupnīcā (MMZ).
Moskva M-1A, PSRS,1958.izl.g.
1960.gads
Vjatka VP150
PSRS
Vjatka VP 150 ražošanā par pamatu ņemts itāļu motorolleris Vespa GS 150. 60- to gadu kulta motorolleris Padomju Savienībā, iemīļots arī sieviešu vidē, jo varēja braukt kleitā; tīrs, platie dubļusargi labi aizsargāja no lietus un dubļiem. Cena bija 320 rubļi. Salīdzinājumam: ZAZ 965-1800 rbļ., Kovrovecs 125- 465rbļ., Minska 105- 350 rbļ.
Vjatka VP150 ,PSRS,1960.izl.g.
1961.gads
Vjatka VP150
PSRS
Tehniskie dati:
Ražošanas gadi: No 1957 līdz 1966
Motora tilpums: 148cm3
Kopā saražoti: nav datu
Motora jauda: 4,5zs
Ražotāja valsts: PSRS
Motocikla svars: 108 kg
Degvielas patēriņš ar ātrumu 50 km/h: 3.1 l/km
Vjatka VP150 ,PSRS,1961.izl.g.
1961.gads
Mopēds Rīga 2 ("Gauja")
PSRS-Rīga
Viens no pirmajiem Rīgas Motorrūpnīcā "Sarkanā Zvaigzne" ražotajiem mopēdiem (moto-velosipēds) ar kādreiz ļoti populārās D motoru sērijas D-1 motoru.
Mopēds Rīga 2 („Gauja”), PSRS-Rīga,1961.izl.g.
1960.gads
Mopēds MB-042M
PSRS-Ukraina
Ukrainā ražots mopēds (motovelosipēds ar 45 cm3 darba tilpumu) ar D-2 sērijas motoru.
Mopēds MB-042M, PSRS-Ukraina,1962.izl.g.
1962.gads
Tula 200M
PSRS
Padomju Savienībā ražots motorolleris. Sākts ražot 1957. gadā, kopējot Vācijā populāro Goggo-roller TA 200. Dzinēja tilpums 199 cm3 un jauda 8 zs, svars 155 kg, maksimālais ātrums 80 kg stundā. Tika aprīkots ar starteri un rezerves riteni. Uz Tula 200 bāzes ražoja arī trisriteņu kravas motorolleri.
Tula-200M, PSRS,1962. izl.g.
1965.gads
Kovrovec-175
PSRS
Sērija K-175 ("Kovrovets") tika ražots 1957-1965. Motocikli Sērija K-175 bija ar čuguna cilindru, divtaktu motoru, kura cilindru tilpums 173,7cm3. Motocikli tika aprīkoti ar 16 collu diskim (riepas 3,25-16), kuram ir pilnībā slēgta ķēde un spilvenveida-divvietīgs sēdeklis. Motora jauda – 8-9,5 ZS. Maksimālais ātrums: 80-85 km / h. Svars: 105 kg.
Kovrovec-175, PSRS, 1965.izl.g.
1972.gads
Jawa-350
Čehoslovākija
1948. gadā parādījās „Peraka” variants ar divcilindru 350 cm3 dzinēju. 1953. gadā visu modeļu gamma bija ievērojami modernizēta: svārstveida piekare, ķēdes aizsargi, divvietīgie sēdekļi- tā ir tā Jawa, kuru varēja sastapt arī pie mums Padomju Savienības laikā. Motociklu marka JAWA kļuva pazīstama visā pasaulē, motociklus eksportēja uz 112 pasaules valstīm. 50-to gadu vidū JAWAs ienāca Padomju Savienībā.
Java-350, Čehoslovākija, 1972. izl.g.